Reunió Grup de Treball Penitenciari

CALENDARI DE PROCESSOS SELECTIUS I PROVISIÓ DEFINITIVA

Del calendari de previsió de publicació dels diferents processos que l’administració ens ha presentat queda de la següent manera:

Tal com es mostra, queda reflectit que hi haurà processos anualment en tots els cossos tal com es va signar a l’Acord penitenciari 2024-2027.

BORSA DE TRACTAMENT

L’Administració ens informa que s’està elaborant una Borsa Única per l’àmbit d’execució penal, que alhora estarà dividida en dues subborses:

  • Una borsa exclusiva per l’àmbit penitenciari.
  • Una borsa per a justícia juvenil i la resta de professionals.

Quant a la Borsa de tractament per a l’àmbit penitenciari, la negociació de les bases i el desenvolupament de la mateixa, es durà terme en la Comissió de desenvolupament i seguiment de l’Acord penitenciari 2024- 2027.

Ens informen, però que la negociació està pendent del posicionament de funció pública davant la polèmica generada les darreres setmanes per l’Administració de la Generalitat sobre la possibilitat de fer nous nomenaments interins a aquelles companyes i companys interins que ja acumulen tres o més anys de contractació temporal, arran d’una sentència del TJUE al respecte. Tan bon punt tinguin claredat en aquestes qüestions es podrà ja avançar en l’elaboració de les borses.

JUBILACIÓ ANTICIPADA

Respecte a la tramitació de la jubilació anticipada, l’Administració ens informa que ja ha iniciat els tràmits per actualitzar i recopilar les dades necessàries del personal penitenciari per poder presentar a l’administració central formalment la sol·licitud, tal com exigeix el nou Reial decret 402/2025, que regula els coeficients reductors de l’edat de jubilació en col·lectius amb condicions de treball especialment penoses, perilloses o insalubres.

UGTPRESONS hem incidit en el fet que un cop es disposi de totes les dades necessàries per a presentar la sol·licitud, es posin a la nostra disposició per poder fer-ne una revisió i anàlisis acurada per a procedir quan calgui a presentar-la amb les màximes garanties.

UGTPRESONS estarem molt pendents de tots els avanços i farem les gestions oportunes per agilitzar i fer els tràmits pertinents perquè la nostra jubilació anticipada sigui una realitat com més aviat millor.

Salut!

UGTPRESONS

Barcelona, 17 d’octubre de 2025

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca